Back

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE proiectul „Reabilitarea si extinderea retelelor de distributie in Brasov” COMPANIA APA BRASOV SA

                                                                                                                                                         Ministerul Mediului

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Brașov

 

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

-PROIECT -

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMPANIA APA BRASOV SA cu sediul in jud. Brasov, loc. Brasov, str. Vlad Tepes, nr.13, pentru proiectul „Reabilitarea si extinderea retelelor de distributie in Brasov”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, loc. Brasov, str. Avram Iancu, str. Cuza Voda, str. Carierei, str. Iuliu Maniu, str. Agriselor, B-dul 15 Noiembrie, str. Matei Basarab, str. Lucian Blaga, str. Nicolae Titulescu, str. Castanilor, str. 13 Decembrie, B-dul Grivitei, str. Petru Rares, str. Toamnei, B-dul Victoriei, Calea Bucuresti, str. Zizinului, B-dul Saturn, str. Barbu Lautaru, str. Serli, zona Dealul Melcilor, înregistrată la APM Brasov cu nr. 5502 din 04.04.2017, cu nr. electronic 350 din 03.04.2017 si completata cu nr. 7757 din 10.05.2017, în baza:

               - Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului

               - Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei salbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

 autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 15.05.2017, că proiectul „Reabilitarea si extinderea retelelor de distributie in Brasov”, propus a fi amplasat în jud. Brasov, loc. Brasov, str. Avram Iancu, str. Cuza Voda, str. Carierei, str. Iuliu Maniu, str. Agriselor, B-dul 15 Noiembrie, str. Matei Basarab, str. Lucian Blaga, str. Nicolae Titulescu, str. Castanilor, str. 13 Decembrie, B-dul Grivitei, str. Petru Rares, str. Toamnei, B-dul Victoriei, Calea Bucuresti, str. Zizinului, B-dul Saturn, str. Barbu Lautaru, str. Serli, zona Dealul Melcilor (certificat de urbanism nr. nr. 1740 din 03.06.2016 emis de Primaria Municipiului Brasov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza deciziei etapei de incadrare, in procedura de evaluare a impactului asupra mediului, sunt urmatoarele:

a) proiectul intră sub incidenţa HG nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului in Anexa 2, pct.13 lit. a) Orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute în anexa nr. 1 sau în prezenta anexă, deja autorizate, executate sau în curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului;

b)  titularul si APM Brasov au mediatizat in presa locala cat si pe pagina web atat depunerea solicitarii acordului cat si decizia etapei de incadrare;

c) in lipsa comentariilor motivate din partea publicului;

d)  in urma parcurgerii listei de control pentru etapa de incadrare si a analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevazute in Anexa 3 din HG nr. 445/2009, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea un impact semnificativ asupra mediului, din urmatoarele considerente:

           1.  Caracteristicile proiectului

           a) Marimea proiectului: prin proiect se propun urmatoarele lucrari:

1. Reabilitare retele de distributie si artere apa- se va realiza prin inlocuirea conductelor de distributie/artere apa, vechi si uzate, subdimensionate, pe care se inregistreaza pierderi mari de apa. Inlocuirea retelei de distributie se va realiza cu conducte HDPE Dn 160-200 mm, in lungime totala de 11795 m, iar a arterelor de apa cu fonta ductila Fd Dn 400- 500 mm-700 mm, in lungime totala de 3410 m, pe urmatoarele strazi din municipiul Brasov:

1.1. Str. Avram Iancu:

- 2 fire: conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 200 mm, in lungime totala de 1575,00 m si conducta HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 1525,00 m, de la intersectia str. Stadionului cu str. Cuza Voda; 

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 500 mm, in lungime totala de 240,00 m, de la intersectia str. Bisericii Romane cu str. Dealul Cetatii.

1.2. Str. Cuza Voda:

- 2 fire: conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 200 mm, in lungime totala de 235,00 m, de la intersectia str. Avram Iancu cu str. Carol Davila si conducta HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 910,00 m, de la intersectia str. Avram Iancu cu str. Iuliu Maniu;

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 500 mm, in lungime totala de 655,00 m, de la intersectia str. Dealul Cetatii cu str. Iuliu Maniu.

1.3. Str. Carierei:

- conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 280,00 m, de la intersectia str. Lunga cu str. Pictor Ion Andreescu.

1.4. Str. Iuliu Maniu:

- conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 920,00 m, de la intersectia str. Cuza Voda cu str. 15 Noiembrie;

- conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 200 mm, in lungime totala de 80,00 m;

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 500 mm, in lungime totala de 400,00 m, de la intersectia str. Cuza Voda cu str. Castanilor;

1.5. B-dul 15 Noiembrie:

- 2 fire: conducta HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 730,00 m, de la intersectia str. Agriselor cu str. N.D. Cocea si conducta HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 415,00 m, de la intersectia str. Castanilor cu str. Iuliu Maniu;

- conducta de distributie  HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 205,00 m intre bl. nr. 94 si nr. 98;

- Artera din fonta ductila Fd cu Dn= 500 mm, in lungime totala de 240,00 m, de la intersectia str. Petru Rares pana la caminul CV22 existent;

1.6. Str. Lucian Blaga:

- conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 300,00 m, de la intersectia str. Matei Basarab cu str. Castanilor

1.7. Str. Nicolae Titulescu:

- 2 fire: conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 955,00 m, de la intersectia str. Castanilor cu str. Karl Lehman si conducta HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 905,00 m;

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 500 mm, in lungime totala de 595,00 m, de la intersectia str. Castanilor cu str. Rosiorilor;

- artera din fonta ductila cu Dn= 700 mm, in lungime totala de 115,00 m, de la intersectia str. Rosiorilor cu str. Serii

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 500 mm, in lungime totala de 355,00 m, de la intersectia str. Serii cu Calea Bucuresti;

1.8. Str. Castanilor:

- 2 fire: conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 205,00 m, respectiv, 190,00 m, de la intersectia B-dul Iuliu Maniu cu B-dul 15 Noiembrie;

1.9. B-dul Grivitei:

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 400 mm, in lungime totala L= 100,00 m;

1.10. Str. Petru Rares:

- conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 120,00 m;

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 500 mm, in lungime totala de 80,00 m, de la intersectia str. Nicolae Titulescu cu B-dul 15 Noiembrie.

1.11. Str. Toamnei:

- 2 fire: conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 350,00 m, respectiv L= 295,00 m, de la intersectia B-dul 15 Noiembrie cu str. Harmanului;

- artera din fonta ductila Fd, cu Dn= 400 mm, in lungime totala de 240,00 m.

1.12. B-dul Victoriei:

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 400 mm, in lungime totala de 200,00 m.

1.13. Str. Zizinului:

- conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 120,00 m.

1.14. B-dul Saturn:

- conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 1070,00 m.

1.15. Str. Barbu Lautaru:

- conducta de distributie HDPE, PN 10, Dn= 160 mm, in lungime totala de 290,00 m.

1.16. Str. Serii:

- conducta de distributie HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 120,00 m;

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 700 mm, in lungime totala de 100,00 m.

- cuplare in artera existenta OL Ø 800 mm de pe Dealul Melcilor cu artera din fonta ductila Fd cu      Dn= 700 mm, in lungime totala de 90 m de la supratraversarea existenta a Canalului Timis, din zona str. Serii si pana pe str. Serii.

 

2. Extindere retele de distributie si artera apa se va realiza cu conducte de distributie HDPE Dn 90-160-200 mm, in lungime totala de 235,00 m si artera apa Fd Dn 500 mm, in lungime totala                  de 280,00 m, pe urmatoarele strazi:

2.1. Str. Sitei

- conducta HDPE  Dn = 90 mm, in lungime totala de 65,00 m pe str. Sitei pana la intersectia cu str. Avram Iancu.

2.2. Str. Cuza Voda

- conducta HDPE, PN 10, cu Dn= 200 mm, in lungime totala de 60,00 m, de la intersectia str. Aninoasa cu str. Iuliu Maniu.

2.3. B-dul 15 Noiembrie

- conducta HDPE, PN 10, cu Dn= 160 mm, in lungime totala de 110,00 m.

2.4. Str. Castanilor

- artera din fonta ductila Fd cu Dn= 500 mm, in lungime totala de 280,00 m, de la intersectia B-dul Iuliu Maniu cu str. Nicolae Titulescu.

 

3. Traversarea Canalului Timis cu retele de distributie/artere apa:

3.1. Traversare 1, intersectia str. Castanilor cu B-dul Iuliu Maniu, in solutie subterana, prin foraj orizontal dirijat, cu lungimea traversarii de 8,00 m, protejata in tub din OL Dn 800 mm.

3.2. Traversare 2, pe str. Lucian Blaga, cu conducta de distributie apa HDPE, PN 10, Dn 160 mm, in solutie subterana, prin foraj orizontal dirijat, cu lungimea traversarii de 10,40 m, protejata in tub HDPE, PN 10, Dn 250 mm.

3.3. Traversare 3, intersectia str. Castanilor cu B-dul 15 Noiembrie, cu conducta de distributie apa HDPE, PN 10, Dn 160 mm, in solutie subterana, prin foraj orizontal dirijat, cu lungimea traversarii de 10,40 m, protejata in tub HDPE, PN 10, Dn 250 mm.

 

Organizarea de santier

           Lucrările de organizare de şantier constau din amenajări minime, care să asigure spaţiul necesar pentru depozitarea materialelor şi al sculelor pentru o durată foarte scurtă. Pe şantier se vor asigura condiţii pentru necesităţile igienice, de servire a mesei şi adăpost ale personalului de execuţie.

b) cumularea cu alte proiectenu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale nu este cazul;

d) productia de deseuri – deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi valorificate/eliminate cu societati autorizate;

e) emisiile poluante, inclusiv zgomotul si alte surse de disconfort

- pe perioada derularii lucrarilor, emisiile sunt generate de utilajele de executie/transport;

Substantele poluante pentru atmosfera se vor incadra incadra in valorile limita pentru emisii stabilite de Ord. nr. 462/1993 al MAPM, coroborat cu Legea 104/2011.

 Nivelul maxim al zgomotului produs, se va incadra in limitele impuse de SR 10009/2017 si  OMS  119/2014.

 f) riscul de accident, tinandu-se seama in special de substantele si de tehnologiile utilizate: nu este cazul.

2. Localizarea proiectelor: in intravilanul si extravilanul com. Sanpetru

2.1. utilizarea existenta a terenului: domeniul public (C.U. nr. 1740 din 03.06.2016 emis de Primaria Municipiului Brasov);

2.2. relativa abundenta a resurselor naturale din zona, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora – nu este cazul;

2.3. capacitatea de absorbtie a mediului, cu atentie deosebita pentru:

a) zonele umede - nu este cazul;

b) zonele costiere - nu este cazul;

c) zonele montane si cele impadurite nu este cazul;

      d) parcurile si rezervatiile naturalenu este cazul;

e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt: zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate etc.nu este cazul;

f) zonele de protectie speciala, mai ales cele desemnate prin OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si a faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, zonele prevazute prin Legea nr.5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor Legii apelor nr.107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si HG nr.930/2005, pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica nu este cazul;

g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislatie au fost deja depasite nu este cazul;

h) ariile dens populate:  proiectul se realizeaza intr-o zona populata;

            i) peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica nu este cazul

3. Caracteristicile impactului potential:

a) extinderea impactului: aria geografica si numarul persoanelor afectatenu este cazul;

b) natura transfrontiera a impactuluinu este cazul;

c) marimea si complexitatea impactuluiimpact redus;

d) probabilitatea impactuluiredusa, doar pe perioada executarii lucrarilor de construire/amenajare;

e) durata, frecventa si reversibilitatea impactuluidurata scurta.

 

   II. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare adecvată sunt următoarele: proiectul propus nu intra sub incidenta OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor natural, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Conditiile de realizare a proiectului:

  1. se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  2. pe tot parcursul derulării lucrărilor de execuţie se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. deşeurile rezultate la faza de construire vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces;
  4. se vor respecta prevederile Legii 211/2011 privind regimul deseurilor, actualizata, cu completarile si modificarile ulterioare;
  5. se vor respecta prevederile HG 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate;
  6. se vor respecta prevederile HG 1132/2008, actualizata, privind regimul bateriilor şi acumulatorilor şi al deşeurilor de baterii şi acumulatori;
  7. se vor respecta prevederile Legii 245/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje;
  8. se vor respecta prevederile Hotararii nr. 1756 din 06.12.2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizarii in exteriorul cladirilor;
  9. se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor şi a deşeurilor rezultate;
  10. se va asigura salubrizarea zonei şi menţinerea curaţeniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizării construcţiilor;
  11. se vor lua toate masurile de minimizare a producerii emisiilor de pulberi din activitatea de constructii  printr-o organizare judicioasa a santierului (bariere in jurul zonei de activitati cu praf), controlul traficului (oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în staţionare, amenajarea traseelor din şantier si umezirea drumurilor, spalarea rotilor la plecarea din santier), utilizarea apei pentru a incorpora praful;
  12.  se va respecta programul de lucru impus de primarie in concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona in conformitate cu Legea nr.61/1991 privind linistea publica, cu modificarile aduse prin Legea 2/2000 privind sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice,  pe toata perioada de executie a lucrarilor de construire
  13. se vor lua masuri de acoperire, ingradire, inchidere a stocurilor de materiale de constructie sau deseuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant.
  14. in conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2005 privind Protectia Mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15 alin (2) lit a), aveti obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actului de reglementare, precum şi asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii acestuia, înainte de realizarea modificării;
  15. în cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  16. Conform art. 21, alin.(4) din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările si completările ulterioare ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine titularului activitatii”
  17. Se vor respecta conditiile din Avizul de gospodarire a apelor nr. 41 din  21.03.2017 emis de SGA Brasov, respectiv:
  • nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate in emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada executiei lucrarilor cat si dupa aceasta;
  • se interzice depozitarea si/sau aruncarea deseurilor de orice fel pe malurile cursurilor de apa sau in albiile acestora;
  • la terminarea lucrarilor de investitii se vor dezafecta si reda folosintei initiale terenurile ocupate cu drumurile de acces si platformele de lucru;
  • Materialul solid rezultat în urma lucrãrilor pregãtitoare va fi adunat şi depozitat în afara zonei de lucru, fãrã a afecta amplasamentul altor lucrãri ce urmeazã a se executa în zonã şi scurgerea liberã a apelor de suprafaţã.
  • execuţia lucrãrilor avizate nu va pune în pericol lucrãrile existente în albie şi malurile cursului de apã, precum şi execuţia altor lucrãri hidrotehnice necesare în viitor.
  • se interzice amplasarea cãminelor de vizitare în zona de protecţie a Canalului Timis.

       Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare a impactului asupra mediului si nu necesita parcurgerea etapelor procedurii de evaluare adecvata.

            Proiectul este valabil pe toata perioada de derulare a investitiei.

La finalizarea investitiei titularul va notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului, care va face un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor Deciziei etapei de incadrare, conform art. 49, alin. (3) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Procesul-verbal de constatare întocmit se anexeaza si face parte integranta din procesul-verbal de recepţie la terminarea  lucrărilor, conform art. 49, alin. (4) din Ord. MMP nr. 135/2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluarii impactului asupra mediului pentru proiecte publice si private.

Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

Conform prevederilor ordinului mmp 135/2010, titularul de proiect are următoarele obligaţii:

  • art. 39, alin. 1, de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, dar înainte de obţinerea aprobării de dezvoltare;
  • art. 40, de a notifica în scris autoritatea competentă emitentă a aprobării de dezvoltare despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea aprobării de dezvoltare.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.

           Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 şi ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

     Sorin HORNOIU                                                                

                                                                                                  SEF SERVICIU A.A.A.,

                                                                                           Alexandrina VASILE

 

 

INTOCMIT : Consilier Codruta SAUCA